Joga Wrocław

Strefa Jogi w La Rosa Negra

Kursy

Astanga Vinyasa Joga

Astanga Vinyasa Joga

Astanga Vinyasa Joga

Astanga Vinyasa Joga to, pochodząca z południowych Indii, odmiana hatha-jogi, czyli jogi, która koncentruje się na ćwiczeniach fizycznych i oddechowych. Ze względu na jej dynamikę i intensywność nazywa się ją też czasem „power jogą”. Charakteryzuje się, zsynchronizowanymi z oddechem, płynnymi przejściami między poszczególnymi pozycjami (asanami), które ułożone są w stałe sekwencje. Ze względu na rozgrzewające właściwości tych ćwiczeń dają one efekt sauny i masażu jednocześnie, działają oczyszczająco, relaksująco i orzeźwiająco. Te stałe sekwencje to całościowy, angażujący wszystkie partie ciała, trening, którego dobroczynne skutki odczuwamy również na poziomie psychicznym – pomimo intensywnego wysiłku po ćwiczeniach czujemy się odprężeni i wypoczęci. Dzieli się na: Pierwsza Seria Prowadzona (P.S.P.) to kolejny krok przygotowujący do praktyki indywidualnej (Mysore) pozwalający również odświeżyć i przypomnieć istotne elementy niezależnie od stopnia zaawansowania. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela z zachowaniem zasad Vinyasy czyli ze szczególną uwagą skierowaną na połączenie ruchu z oddechem. W pozycjach (asanach) zostajemy po pięć oddechów (lub dłużej w zależności od asany) zaś do pozycji przechodzimy w tempie wyznaczonym przez oddech. Sekwencja asan jest zawsze taka sama i nigdy nie ulega zmianie. Obecność nauczyciela pomaga zachować równe, spokojne tempo praktyki i nie pomylić kolejności asan. Zajęcia te pozwalają uzyskać niezwykłą płynność ruchu, specyficzną dla ashtanga jogi oraz przygotowują ciało i umysł do głębokiego relaksu. W zależności od stopnia zaawansowania zajęcia prowadzi się całe lub pół serii. Zajęcia Mysore to tradycyjna metoda nauczania jogi wywodząca się z kolebki Astanga vinyasa jogi - miasta Mysore. Styl Mysore jest bardzo zindywidualizowany - dostosowany do możliwości i stopnia zaawansowania ucznia. Uczeń ćwiczy sam, we własnym tempie w rytmie własnego oddechu (wg tradycyjnej sekwencji). Nauczyciel koryguje każdego indywidualnie, dając każdemu z osobna wskazówki i stopniowo wprowadzając ucznia w bardziej zaawansowane pozycje (asany) do sekwencji. Każdy rozwija własną praktykę we własnym tempie i na miarę własnych możliwości.
Vinyasa krama joga

Vinyasa krama joga

Vinyasa krama joga

Vinyasa krama joga jest podejściem, które pochodzi od Śri Tirumalai Krishnamacharyi, (1888-1989), nauczyciela m.in. B.K.S. Iyengara, Pattabhiego Joisa, Srivatsy Ramaswamiego i A.G. Mohana. W podejściu tym zwracamy uwagę na synchronizację oddechu z ruchem i inteligentne, zindywidualizowane budowanie sekwencji. Praca dynamiczna i statyczna jest w równowadze, a koncentracja cały czas na oddechu - w związku z czym możemy osiągnąć harmonię między stabilnością a rozluźnieniem i spokojem. W pracy w asanach (pozycjach jogi) wykorzystujemy w pełni potencjał oddechu, dzięki czemu zwiększamy swoje rozluźnienie. Budowanie sekwencji jest oparte o 3 zasadnicze jakości praktyki: stabilność i równowagę, wolność od napięcia i swobodny proces oddychania. Vinyasa krama joga sekwencje stałe – na tych zajęciach uczymy się klasycznej krama vinyasa jogi nauczanej przez Śrivatsy Ramaswaniego (10 sekwencji). Zajęcia zakończone są pranajamą (techniki oddechowo-koncetracyjne).
Yin Joga

Yin Joga

Yin Joga

Yin joga - To spokojna, bardzo odprężająca praktyka będąca doskonałym uzupełnieniem dynamicznych, mięśniowych/siłowych (yang) odmian jogi. Ćwiczenia polegają na trwaniu w asanie od 3 do 5 minut, co pozwala na wykorzystanie siły grawitacji do łagodnego, spokojnego rozciągania ciała. Niech nie wydaje Ci się jednak, że to nudna praktyka. Yin joga to spotkanie z samym sobą, medytacja w łagodnym ruchu. Dzięki wydłużonemu czasowi bycia w asanie ruch dociera do tkanki łącznej, która „zapisuje” wszystkie przeżyte przez nas emocje. Praktyka ta oczyszcza więc ciało z zapisów, które często bywają ograniczające, pozostawiając uczucie głębokiego spokoju. Ponadto praktyka taka bardzo zwiększa zakres naszych ruchów (wpływa na stawy, kości i więzadła), ponieważ za zakres ruch nie tylko odpowiadają mięśnie ale także tkanki łączne.

Aktualności

Oddech w jodze

Oddech w jodze

23.08.2014